1 martie 2011

Economie, filme, jocuri si muzica

Hai salut. Gata pauza, sa trecem la treburi serioase. Multe s-au intamplat de cand n-am mai scris nimic si o sa incerc sa zic pe scurt despre cat mai multe.

Desi in Bulgaria opinia publica este impotriva aderarii la zona euro, Romania isi pastreaza neschimbata data de adoptare a monedei unice (2015). Doar pentru ca isi pastreaza acest termen nu inseamna ca pana la antingearea lui toate criteriile de convergenta economica vor fi atinse. Printre acestea se numara:
- deficitul bugetar sa nu depaseasca 3% din PIB;
- datoria publica sa nu depaseasca 60% din PIB;
- rata inflatiei sa nu depaseasca cu mai mult de 1,5 puncte procentuale media ratei inflatiei a trei tari cu cele mai scazute nivele ale inflatiei;
- rata dobanzii la credite pe termen mediu si lung sa nu depaseasca cu mai mult de 2 puncte procentuale media ratei dobanzii a trei tari cu cele mai scazute nivele;
- cursul de schimb al monedei nationale sa fie relativ stabil in ultimii 2 ani premergatori aderarii la moneda unica si sa intre in mecanismul comunitar al cursului de schimb cu o marja de fluctuatie de +/- 15%.
Traian Basescu a dat asigurari ca Romania pleaca de la premiza ca nu doreste decuplarea cu Bulgaria, insa sustine ca zona euro nu mai suporta state neperformante economic.

V-am plictisit deja? OK, schimbam. Weekend-ul acesta a fost decernarea Premiilor Oscar 2011. Fara surprize prea mari, cele mai importante categorii:
- cel mai bun film - The King's Speech;
- cel mai bun actor - Colin Firth (The King's Speech);
- cea mai buna actrita - Natalie Portman (Black Swan);
- cel mai bun scenariu adaptat - The Social Network;
- cel mai bun scenariu original - The King's Speech;
- cele mai bune efecte vizuale - Inception;
- cel mai bun film de animatie - Toy Story 3.
Niciun premiu pentru The Kids Are All Right sau Burlesque, dar asta e, o sa se multumeasca cu premiile primite la Golden Globe.

Nou record mondial in Argentina. In cadrul unui meci obscur arbitrul a eliminat toti jucatorii prezenti pe stadion, aratand de 36 de ori cartonasul rosu. Desigur, motivul a fost o mica cearta (a se citi bataie intre toti jucatorii din ambele echipe).

Dupa lansarea genialului joc Bulletstorm de saptamana trecuta si saptamana aceasta imi aduce ceva pe plac in acest domeniu. Warhammer 40000: Dawn of War II: Retribution a fost lansat astazi fiind al doilea expansion stand-alone pentru Dawn of War II. Desi sunt un fan al intregii serii Warhammer 40000, am ezitat sa ma uit la Ultramarines: A Warhammer 40000 Movie avand asteptari foarte scazute in privinta acestui film. Acesta a fost norocul meu, intrucat filmul nu este deloc grozav avand mixed feelings pe tot parcursul vizionarii lui. In cele din urma pot spune despre el ca mi-a placut, nu in mod deosebit, dar au fost si alti factori pozitivi ce nu tin neaparat de placere. Recunosc ca n-am putut si nu pot fi in totalitate obiectiv intrucat sunt un fan al seriei, orice produs Warhammer 40000 avand o valoare sentimentala pentru mine. Oricum filmul are o atmosfera foarte captivanta si l-as recomanda nu numai fanilor universului 40k, in primul rand datorita curiozitatii de a afla si alte pareri despre el.

Cateva stiri din zona muzicii:

Intr-un interviu Showbiz.ro Andreea Balan a fost intrebata de ce nu pozeaza goala pentru bani. Raspunsul ei a fost "Sunt atat de urata incat nimeni nu doreste sa ma vada goala. Mai mult, sunt nevoita chiar sa platesc atunci cand ma dezbrac doar ca sa fac dus. Intrebati-l pe Keo."*

A aparut Stefan Banica Jr - Best hits live volumul 3 distribuit gratuit ca si precedentele de catre Delma. Contine piesele:
- Asta-s eu
- Mi-e dor de tine
- Ma calci pe nervi
- Ziua
- Zori de zi / Te iubesc, femeie!
impreuna cu spotul Delma, desigur, ca bonus track.

Primele confirmari pentru B'estfest 2011 sunt Skunk Anansie si Pendulum. Tare! Acesta se va desfasura intre 1 si 3 iulie, pretul biletelor fiind stabilit ieri: 95 lei pentru o zi, 215 lei pentru toate cele 3 zile in prima instanta, preturile crescand pana la 150 lei pentru o zi si 285 lei pentru toate cele 3 zile in timpul festivalului.

Un sample de 3 minute dintr-o piesa de pe urmatorul album Vintersorg ce va aparea pe 25 martie si pe care il astept foarte nerabdator a fost facut public de catre trupa pe pagina lor oficiala de Myspace.

Kataklysm tocmai au anuntat datele turneului european (impreuna cu Krisiun), turneu in care sunt incluse si doua date in Romania:
- 24 mai Bucuresti, Silver Church
- 25 mai Timisoara, TBA

Mai aveam niste chestii despre care tineam sa va povestesc dar m-am plictisit. Ramane pe data viitoare. Aaa... am observat ca numarul vizitatorilor/cititorilor acestui blog a crescut cu 50% odata cu post-ul precedent. Motiv de sarbatoare pentru mine, probabil ca asta voi incepe sa fac dupa ce public si mizeria asta. Am ajuns asadar la un numar de 3 vizitatori care ocazional mai si citesc ceea ce scriu eu, mai ales daca este vorba despre Facebook, fotbal sau alcool. Si desigur ca niciodata nu poti da gres cu o poza, asa ca iata:



Am pus si niste share buttons recent; o sa ramana nefolosite mult timp, dar sa fie acolo. Ma plangeam de alegerea noului design si vroiam sa-l schimb, dar parca m-am invatat cu el. Chiar imi plac culorile dominante si s-ar putea sa-l las asa. Mi-as dori ca de aniversarea blogului din aprilie sa-i dau o noua fata, serioasa, totusi casual si foarte hipstereasca. Dar desigur ca n-o sa am nici chef, nici timp si nici rabdare sa fac vreo ceva, asa ca las promisiunile pe alta data. Pana una de alta va pot oferi ceva muzica de pe canalul meu de YouTube, pentru o lectura mai usoara:






* - Textul scris cu Italic nu este adevarat

2 comentarii:

Anonim spunea...

anonimu2
ba, invata-te sa pui link la warhammer, nu esti singuru care apreciaza seria(desi nu joc) :))
merci de blues, ce bine merge..
vezi ca iti urez ce am la status..hîc!

Tudor Năpasta spunea...

Invata-te sa cauti pe google. Invata-te sa faci diferenta dintre blues si jazz. Invata-te sa te recomanzi. Nu stiu cine esti, nu stiu ce ai la status. Oricum, mersi de urare (cred)!