4 martie 2011

RDS, lene si tigari

Mi-e lene. Mi-e foarte lene azi. Atat de lene incat post-ul acesta va fi in mare o serie de paste-uri cu niste chestii ce mi-au atras atentia astazi.


"Fumatul dauneaza grav sanatatii" nu reprezinta doar vorbe aruncate in vant. Avertismentul se contureaza parca si mai bine atunci cand cei vizati sunt tinerii. Nicotina din tigari afecteaza creierul adolescentilor cauzand ulterior deficiente de atentie. Un nou studiu dezvaluie mecanismul prin care expunerea la nicotina de la varste tinere poate provoca leziuni ale creierului.
Leziuni ale creierului? Ha ha ha ha ha. Ha. Deci toti care credeau ca fumatul te calmeaza, te linisteste si te ajuta sa te concentrezi... ei bine... au crezut gresit.
Cercetatorii de la Centrul de Neurostiinte din cadrul Universitatii din Amsterdam au descoperit, folosind sobolani ca subiecti de studiu, procesul ce explica efectul nicotinei asupra creierului in perioada adolescentei, informeaza Organizatia olandeza de cercetare stiintifica. Acestia au expus sobolani adolescenti la nicotina pentru o perioada limitata de timp. Verificati odata ajunsi la maturitate, sobolanii au prezentat dificultati de atentie si au dat dovada de mai multa impulsivitate. Pe de alta parte, sobolanii adulti care au primit nicotina nu au fost afectati in acelasi fel. Transpus la oameni, studiul indica faptul ca tinerii care fumeaza pot prezenta dificultati de atentie odata ajunsi la maturitate.
Prostia asta de stire continua (in continuare) cu diverse porcarii. "Conform cercetatorilor", "studiile au aratat"... hai bai, mai lasa-ma-n pace.
Nicotina cauzeaza diminuarea nivelului proteinei receptorului mGluR2 din creierul sobolanilor adolescenti. In plus, din cauza nicotinei, aceeasi proteina are o functie diminuata in cortexul prefrontal, acea parte a creierului responsabila pentru functii cognitive precum procesul de decizie si cel de planificare.
Oh, Doamne! Toata lumea stie ca fumatul iti face rau. Multi o observa si multi sufera din cauza asta. OK! Dar nu ma intereseaza de receptorul mGablablaR2D2 si de cortexul pre si post frontal. Ce e mai deranjat in stirea asta e ca te mai si judeca:
E dificil insa de reprodus un astfel de studiu pe subiecti umani deoarece tinerii care se apuca de fumat au tendinta de a-si cultiva prostul obicei odata ajunsi adulti.
Stii ce? Prost obicei e ma-ta! Studiul se cheama "Lasting synaptic changes underlie attention deficits caused by nicotine exposure during adolescence" HAHAHAHAHAHA! Va recomand sa aruncati o privire peste el, chiar daca nu il cititi. Credeti-ma, arata foarte amuzant! Il puteti gasi aici. In concluzie, reproducand un comentariu (la stire originala) ce m-a amuzat teribil: tigara nu este pentru sobolani.



Trecand la treburi mai serioase, zvonurile cu privire la o posibila cumparare a UPC-ului de catre RCS&RDS iau amploare. Dupa ce joia trecuta atat Ziarul Financiar cat si Catalin Tolontan prin blogul sau au informat ca RCS&RDS negociaza preluarea UPC, trei consilieri personali ai ministrului Comunicatiilor, Valerian Vreme, au primit sarcina de a superviza acest proces de achizitie "ca sa fim informati, nu ca sa actionam deoarece competenta pe acest domeniu apartine Consiliului Concurentei si ANCOM". Saptamana trecuta, ministrul Vreme a spus ca nu crede ca o astfel de tranzactie va duce la monopol pe piata TV. Saptamana aceasta eu spun ca ministrul Vreme este un prost, incat fuziunea RCS&RDS si UPC ar crea un gigant ce ar avea aproximativ 4 milioane de utilizatori pe piata serviciilor TV dintr-un total de 5,73 milioane de abonati (la jumatatea lui 2010). La ce fel isi respecta RCS&RDS acum angajatii si abonatii, nu vreau sa-mi imaginez cum va fi atunci cand va avea monopol si vei avea de facut o reclamatie.

M-am luat cu altele si vreo ora m-am dat cu barca pe net intr-un mod aleatoriu uitand de faptul ca scriam un post pe afurisenia asta de blog. Am si uitat despre ce-am scris pana acum. Vad ca-s doua paragrafe mari; in ultimul timp tin sa am minim 3 teme dezbatute in fiecare post, dar doar ca sa va arat cat de avant garde sunt voi incheia asa de data asta. Noroc c-am pus tag-uri din mers ca altfel n-as sti ce sa pun; mi-e lene sa citesc ce-am scris. Aaa... da, lene. Parca de la asta am plecat. Dupa cum ati observat n-am tratat zilele astea subiecte importante precum Martisorul, ziua lui Justin Bieber sau noul videoclip Lady Gaga. Sincer, imi cer scuze! Ca sa compenseze lipsa celui de-al treilea subiect sau mai mult... lipsa oricarei urma de calitate din acest post (si din precedentele), doua piese de pe canalul meu de YouTube:



Un comentariu:

Anonim spunea...

ma nezau lor ca acum parca ma urmareste cate o reclama cu UPC peste tot pe net :))