16 februarie 2009

Cuvinte pompoase

Ati observat cum folosim cuvinte pompoase (fancy, ca sa intelegeti cu totii) cand facem referire la ceva ce nu exista si am inventat noi (oamenii)? Face sa para totul mai convingator, mai inspaimantator chiar. Ia fiti atenti:
"Sunt o femeie independenta!"
"Fumatul pasiv poate sa ucida!"
"Sa aveti frica de Dumnezeu!"
"Am virusul imunodeficientei umane."
"Poti conta/avea incredere in mine."
"Sunt o persoana inteligenta, culta. Sunt un intelectual."
"Suntem impotriva discriminarii."
"Dreptate, libertate, egalitate, democratie."

Sunt toate inventii ale omului!!! Treziti-va la realitate. Opa... am comis-o si eu. Uite inca 2 minute irosite.

3 comentarii:

Lucian Vâlsan spunea...

De acord. Mai puţin cu cea cu "virusul imunodeficienţei umane". Acela chiar EXISTĂ !
Este inventat de oameni dar nu e o noţiune abstractă ci ceva REAL ;)
Înca un minut irosit... :)

Tudor Năpasta spunea...

Tocmai. Tot creat de oameni pentru a controla ceilalti oameni. Scapat de sub control ce-i drept, dar tot ceva "inventat" cu scopul de a speria.

admin spunea...

unele imi par ca se contrazic si mai degraba starnesc rasul..

sunt zeci / sute sau mii de astfel de exprimari, inca si mai "ciudate/nenorocite/inutile"..

parca e un "episod" al lui George Carlin in care face referire la asa ceva, destul de interesant.